sábado, 13 de enero de 2018

SESSIONS

La meua unitat didáctica està composta per 10 sessions, no obstant es relacionen unes sessions amb les altres, perquè hi haja un aprenentatge global del tema dels sers vius.
Cada sessió tindrà una duració mínima de 50 minuts.
Alguns aspectos generals que durem a terme en totes les sessions serà començar la classe donant-li la paraula als alumnes a través de classdojo, d´esta manera podrem fer una xicoteta valoració del punt de partida dels alumnes sobre el tema així com per a motivar-los al jugar amb classdojo.
Una altra activitat que es durà a terme en les sessions serà jugar amb kahoot per a saber si estan quedant clars els conceptes així com per a interioritzar els dits conceptes.
Hi haurà una xicoteta explicació dels termes a tractar per la meua part com a docent, però la intenció és que aprenguen a aprendre.
Dit aixó, les sessión es repartirán de la següent manera:
- Sessió 1: Éssers vius
- Sessió 2: Éssers inerts
- Sessió 3: Diferències entre éssers vius i éssers inerts
- Sessió 4: Regne animal
- Sessió 5: Regne de les plantes
- Sessió 6: Regne dels fongs
- Sessió 7: Altres regnes
- Sessió 8: Vertebrats
- Sessió 9: Invertebrats
- Sessió 10: Diferències entre vertebrats i invertebrats.






LINGÜÍSTICA


El llenguatge que utilitzaré a classe per a la interacció amb els xiquets i xiquetes será un lleguatge estàndard. En classe els alumnes han de parlar valencià encara que no siga la seua llengua materna.
Utilitzaré diferents most i termes específics d´aquesta unitat didáctica com són: mamífers, ocells, rèptils, amfibis, peixos, vertebrats, invertebrats, fongs, bacteris, virus, cèl-lules, teixits, òrgans, aparells, sistemes, mol-luscos, equinoderms, artròpodes, anè-lids, aus, inert, regne, etc.
Quan un alumne no conega el mot o terme específic haurá buscar-ho al diccionari o per internet fins que el quede clar el seu significat o de què es tracta.
D´altra banda si un/a alumne/alumna utilitza fórmules no vàlides, li donaré alternatives per a que puga utilitzar correctament el valencià.
Per exemple: Tinc que* (hi ha que, he de...), lo que vullgues* (el que vullgues), entonces* (aleshores), pos* (doncs)...




UNITAT DIDÀCTICA ORIENTADA AL S.XXI

Esta unitat didáctica està orientada per a la societat de l´informació i el coneixement. És una unitat pensada per a l´Educació Integral que conviu amb les noves tecnologies, basat en el desenvolupament de les competències i de les intel-ligències múltiples.
En aquest sentit, es fomenta en els següents pilars:
- Interrelació de les competències i les intel-ligències múltiples (Howard Gardner) per a oferir un ensenyament ambiciós de desenvolupament integral de totes les capacitats dels alumnes.
- Integració de les TIC. La convivencia entre el format paper i el format digital a través de activitat TIC integrades en seqüències d´aprenentatge.
- Internet: recerca, selección i organització de la información per a transformar-la en coneixement.
- Activitats interactivives: progressiva adquisició d´autonomia personal en l´aprenentage.
Es una unitat didáctica que ofereix una gran varietat de recursos amb una especial sensibilitat per atendre la diversitat, de manera que tots puguen desenvolupar-se i integrar-se de forma eficaç.

Què és Kahhot?

KAHOOT en les classes de Educació Primària i en qualsevol nivell d´educación.
El Kahoot és una ferramenta molt útil per als professors i professoras per a donar clase en qualsevol dels nivells d´educació.
És molt útil perquè permet repassar totos els conceptes i altes coses que s´estan treballant a classe d´una forma amena i rápida.
Kahoot es una ferramenta com la que es pot crear preguntes amb opcions de respostes, amb tan sol una resposta en correcta i es fa com si es tractara d´un concurs, on els/les alumnes participen de forma activa.
És visual i divertit, les opcions de responta apareixen en diferents colors i els xiquets i xiquetes han de triar el color correcte que correspond a una resposta correcta. Per tant, es un joc per a ells/elles.
Amés, permet al professor/professora avaluar d´una forma rápida tant el procés d´aprenentage dels alumnes com el procés d´ensenyament, perque es pot fer tots els dies, avaluant si els xiquets i xiquetes assolisquen els continguts i permet canviar la metodologia en cas de detectar qualsevol index de que hi ha problemes a l´hora de que els xiquets assolisquen els continguts.


Estàndards d´avaluació

Ací podeu trovar els estàndads d´avaluació per al bloc dels sers vius de la meua unitat didáctica.
- Indentifica i explica les diferències entre éssers vius i ésser inerts.
- Identifica i descriu l´estructura dels éssers vius.
- Identifica les principals característiques i funcions dels sers vius.
- Observa i identifica les característiques i classifica els éssers vius en regnes. (regne animal, regne de les plantes, regne dels fongs, altres regnes)
- Identifica i explica les relacions entre els éssers vius. Cadenes alimentàries, poblaciones, comunitats, ecosistemes.
- Reconeix alguns ecosistemes: Prat, llac, bosc, litoral i ciutat i els éssers vius que hi habiten.
- Observa i identifica diferents hábitats dels éssers vius.
- Obersva i registra algún procés associat a la vida dels éssers vius, utilitza els instruments i els mitjans audiovisuals i tecnològics apropiats, i comunica de manera oral i escrita els resultats.
- Respecta les normes d´ús, de seguretat i de manteniment dels instruments d´observació i dels materials de treball.

QUÈ ÉS CLASSDOJO?


CLASSDOJO: es una ferramenta de “gamificació” educativa que està tenintmolt d´èxit.
El seu objectiu és permet al professor/professora administrar laclasse, puntuant als xiquets
i xiquetes per mig d´una interfície oberta, de forma atractiva i senzilla.
El docent és qui decideix que suma, que resta, les quanties, cuant al comportament,
coneixements, etc.
Sobretot esta pensat  perquè els alumns d´Infantil i Primària desarrotllen hàbits i actituds que
els ajudaran  a aprofitar les classes i mantindre uns
nivells d`aprenentatge òptims.


Amès es pot fer una estadística que permet veure diferents aspectes que considerem
oportuns depenent de grup-classe que tinguem.



ACTIVITATS GENERALS


Les activitats proposades per aquesta unitat didàctica són molt variades i dinàmiques per poder cobrir les necessitats del xiquet amb TDA-H y de la resta dels alumnes. 
Uns exemples de activitats a realitzar en les sessions d´aquesta unitat són els següents:
ACTIVITATS DE MOTIVACIÓ/PREPARACIÓ
Utilitzaré ClassDojo per a preguntar sobre el que saben,  per fer que tots els alumnes i les alumnes estiguen atents.
ACTIVITATS DE CONSTRUCCIÓ DE SABERS I COMPETÈNCIES
Farem activitats de tots tipus, per exemple, molts de treballs en grup, farem debats si cal reforçar algunes diferències que no estiguen clares, activitats per fitxes.
ACTIVITATS DE CREACIÓ
Farem projectes per grups i després els grups explicaran a tota la classe els seus treballs.
ACTIVITATS DE AVALUACIÓ
Per fer aquestes activitats, utilitzaré el Kahoot tots els dies, per poder avaluar de forma continua si els continguts s´estan assolint correctament i com a tasta final, substituint els exàmens tradicionals per un “joc” interactiu, ràpid, clar, concís, on puguen aparèixer imatges, vídeos o cualsevol cosa que vullga o considere oportuna per fer que els xiquets i xiquetes assolisquen millor els continguts a aprendre.

COMPETÈNCIAS BÀSIQUES

Trebajarem totes les competències bàsiques a través de diferents activitats, per exemple:
La comunicació lingüística: A través del vocabulari específic amés de les activitats en equips, exposició de projectes, debats.
La competència matemàtica i competències bàsiques en ciències i tecnología: A través de la diferenciació entre matèria inerta i ésser vius, del coneixement de les funcions vitals pròpies dels ésser vius.
La competència digital: A través de les activitats proposades amb Kahoot i webquest.

La competencia Aprendre a aprendre: Autonomia en planificar i dur a terme accions i tasques, i iniciativa en prendre decisions.
Les competències socials i cíviques: A través de les emocions i sentiments dels seus companys al fer les activitats en grups.
El sentit d´iniciativa i esperit emprenedor: Autonomia en planificar i dur a terme accions i tasques, i iniciativa en prendre decisions.
La consciència i expressions culturals: A través de les activitats en grup, adoptant un comportament de respecte i responsabilitat, amés de mostrar habilitats per a resoldre conflictes pacíficament.

OBJECTIUS D´ETAPA PER L´AREA DE CIÈNCIES DE LA NATURALESA

a) Objectius de l’etapa vinculats amb l’àrea de Ciències de la Naturalesa.
a) Conéixer i apreciar els valors i les normes de convivència, aprendre a obrar d’acord amb
aquestes, preparar-se per a l’exercici actiu de la ciutadania i respectar els drets humans, així com el
pluralisme propi d’una societat democràtica.
b) Desenvolupar hàbits de treball individual i d’equip, d’esforç i de responsabilitat en l’estudi, així
com actituds de confiança en si mateix, sentit crític, iniciativa personal, curiositat, interés i creativitat
en l’aprenentatge, i esperit emprenedor.
e) Conéixer i utilitzar de manera apropiada la llengua castellana i, si n’hi ha, la llengua cooficial de la
comunitat autònoma i desenvolupar hàbits de lectura.
h) Conéixer els aspectes fonamentals de les ciències de la naturalesa, les ciències socials, la
geografia, la història i la cultura.
i) Iniciar-se en la utilització, per a l’aprenentatge, de les tecnologies de la informació i la comunicació
i desenvolupar un esperit crític davant els missatges que reben i elaboren.
k) Valorar la higiene i la salut, acceptar el mateix cos i el dels altres, respectar les diferències i
utilitzar l’educació física i l’esport com a mitjans per afavorir el desenvolupament personal i social.
l) Conéixer i valorar els animals més pròxims a l’ésser humà i adoptar maneres de comportament
que n’afavoreixen el compte.